pro internetový obchod www.symprove.sk
I. Úvodní ustanovení
1. Provozovatelem internetového obchodu www.symprove.sk a prodávajícím je:
Bencos s. r. o.
se sídlem Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany, Slovenská republika, IČO: 50 853 261
DIČ: 2120506564
IČ DPH: SK2120506564
Kontakt: 0800 007 772
E-mail: help@symprove.sk
Bankovní spojení: VUB Banka
IBAN: SK1602000000004423251651
BIC (SWIFT): SUBASKBX
(dále jen „prodávající“)
2. Orgánem dozoru je:
Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát SOI pro Trnavský kraj
Pekárska 23, 917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dozoru
Tel.: 033/3212 521 033/3212 527
Fax: 033/3212 523
Email: tt@soi.sk
3. V případě, že je smluvní stranou spotřebitel – občan, řídí se smluvní vztahy, které tyto Všeobecné obchodní podmínky neupravují, Občanským zákoníkem (zákon číslo 40/1964 Zb., ve znění pozdějších předpisů), zákonem o ochraně spotřebitele (zákon číslo 108/2024 Z. z.), zákonem o elektronickém obchodě a o změně a doplnění zákona o státní kontrole vnitřního trhu (zákon č. 22/2004 Z. z.) a zákonem o ochraně osobních údajů (zákon číslo 18/2018 Z. z.). V případě, že je smluvní stranou jiný subjekt, řídí se smluvní vztahy neupravené těmito Všeobecnými obchodními podmínkami Obchodním zákoníkem (zákon číslo 513/1991 Zb., ve znění pozdějších předpisů).
4. Produktem prodávajícího se rozumí výživový doplněk stravy na vodním základě obsahující čtyři jedinečné kmeny živých aktivních bakterií L.rhamnosus, E.faecium, L.acidophilus a L.plantarum vyrobené ve Spojeném království Velké Británie a Severního Irska (Anglie) Symprove Ltd. Sands Business Centre, Sands Road, Sands, Farnham, Surrey, GU10 1PX.
5. Spotřebitelem je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti nebo povolání a užívá produkt za jiným účelem než pro podnikání s tímto produktem.
6. Kupujícím může být spotřebitel nebo podnikatel, který prodává produkt za účelem svého podnikání s tímto produktem.
II. Informace o uzavřené smlouvě a Všeobecných obchodních podmínkách
1. Uzavření smlouvy – objednávka kupujícího je návrhem smlouvy. Prodávající neprodleně potvrdí Kupujícímu přijetí objednávky informativním e-mailem zaslaným na zadanou e-mailovou adresu, avšak toto přijetí objednávky nemá žádné právní účinky na uzavření smlouvy. Samotná smlouva je uzavřena okamžikem doručení závazného souhlasu prodávajícího kupujícímu s tímto jeho návrhem (potvrzení objednávky ze strany prodávajícího obsahující číslo a rekapitulaci objednávky). Od tohoto okamžiku vznikají mezi prodávajícím a kupujícím vzájemná práva a povinnosti.
2. Odesláním objednávky (tj. návrhu smlouvy) kupující potvrzuje, že je obeznámen s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami včetně podmínek reklamace a možnosti odstoupení, že jejich obsahu porozuměl a v tomto znění s nimi bez výhrad souhlasí. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené smlouvy.
3. Při telefonické nebo e-mailové objednávce obdrží kupující Všeobecné obchodní podmínky spolu s potvrzením objednávky ze strany prodávajícího.
4. Podmínkou platnosti elektronické objednávky je vyplnění všech formulářem předepsaných údajů a náležitostí. Vyplněním objednávkového formuláře, resp. závazné objednávky v rámci internetového obchodu www.symprove.sk dává kupující prodávajícímu souhlas ke shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech.
5. Smlouva je uzavřena ve slovenském jazyce. Uzavřená smlouva není přístupná třetím stranám a prodávající ji archivuje za účelem jejího úspěšného splnění. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou viditelné z procesu objednávání a kupující má možnost před vlastním odesláním objednávky ji zkontrolovat, případně opravit.
6. Jakékoliv spory vzniklé v souvislosti se smlouvou, jejíž přílohou jsou tyto Všeobecné obchodní podmínky, budou řešeny výlučně podle právních předpisů platných na území Slovenské republiky.
7. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zobrazeny na internetových stránkách www.symprove.sk a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce kupujícím.
III. Předmět smlouvy
1. Předmět smluvního vztahu
Předmětem smluvního vztahu je závazek prodávajícího dodat produkty popsané v objednávce kupujícího a závazek kupujícího zaplatit prodávajícímu za dodané produkty kupní cenu. Ke každé uzavřené smlouvě je vystavena a přiložena faktura/daňový doklad.
2. Objednávka
Objednávku produktů lze provést prostřednictvím internetových stránek prodávajícího www.symprove.sk , telefonicky na telefonním čísle 800 700 772 nebo e-mailem na help@symprove.cz. Objednávka představuje návrh kupujícího na uzavření smlouvy, jejímž předmětem bude dodání produktu uvedeného v objednávce, za podmínek uvedených v dané objednávce a v těchto Všeobecných obchodních podmínkách. Prodávající bere na vědomí, že součástí objednávky je povinnost zaplatit cenu za dodané produkty.
Při nákupu prostřednictvím internetových stránek prodávajícího si kupující vybere konkrétní produkt na základě aktuální nabídky, vyplní počet kusů produktu a potvrdí je kliknutím na „Objednat“. Po ukončení výběru produktů si kupující zvolí způsob platby a doručení a v objednacím formuláři vyplní pravdivé a úplné komunikační a fakturační údaje. Prodávající upozorňuje kupujícího, aby si přečetl poučení o uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy. Po kompletním vyplnění formuláře, splnění informační povinnosti prodávajícího v podobě rekapitulace objednávky a přečtení Všeobecných obchodních podmínek kupující objednávku závazně odešle kliknutím na „Objednat s povinností platby“.
3. Místo dodání
Závazek prodávajícího dodat kupujícímu produkt je splněn doručením na místo dodání. Místem dodání je místo takto označené kupujícím v objednávkovém formuláři či v telefonické objednávce. Prodávající upozorňuje kupujícího, že místem dodání je výlučně území Slovenské republiky. Prodávající nenese odpovědnost za nesprávně uvedenou adresu kupujícího.
4. Způsob převzetí zboží oprávněnou osobou
Za doručení produktu kupujícímu se považuje jeho převzetí kupujícím nebo jinou oprávněnou osobou zdržující se v době doručení na místě dodání. Vlastnické právo k produktu tak přechází na kupujícího jeho převzetím s podmínkou zaplacení celé kupní ceny. Kupující svým podpisem potvrzuje převzetí produktu od dopravce. Převzetím zboží přechází na kupujícího i riziko náhodné zkázy a náhodného zhoršení. V případě viditelného poškození zásilky je kupující oprávněn zásilku nepřevzít.
IV. Cena, platební podmínky a dodací podmínky
1. Cena produktu
Smluvní strany se dohodly na ceně produktu, který budou dodán kupujícímu, přičemž tato cena je uvedena v závazné objednávce, na internetových stránkách www.symprove.sk nebo oznámena telefonicky v telefonické objednávce. Cena je vždy uvedena včetně příslušné sazby DPH. Cena může být kupujícím uhrazena pouze způsoby, které jsou nabízeny na internetové stránce www.symprove.sk. K produktu bude přiložena faktura.
Kupující má možnost seznámit se s lhůtou, po kterou je prodávající vázán svou nabídkou. Prodávající je vázán svou nabídkou, včetně ceny za produkt, po celou dobu zveřejnění produktu na stránkách internetového obchodu www.symprove.sk.
Konečná cena produktu je souhrnná cena uváděná v objednávkovém formuláři těsně před odesláním závazné objednávky. Konečná cena je uváděna včetně DPH a ceny za způsob platby a dopravy, kterou je kupující povinen zaplatit. Tuto cenu lze měnit pouze na základě vzájemné dohody prodávajícího a kupujícího.
2. Platební podmínky
Kupující je povinen zaplatit kupní cenu za produkt nejpozději při převzetí produktu (při platbě na dobírku), případně v termínu uvedeném na faktuře, pokud se smluvní strany nedohodly jinak.
Kupující může kupní cenu zaplatit následujícími způsoby:
a) na dobírku při převzetí produktu,
b) prostřednictvím platební brány Comgate a Stripe,
c) prostřednictvím PayPal při odeslání objednávky.
3. Předplatné
Kupující má možnost objednat si produkt i formou předplatného za zvýhodněnou cenu v souladu s Ceníkem prodávajícího, a to formou pravidelných plateb spočívajících v automatickém odepsání částky ceny produktů z bankovního účtu kupujícího prodávajícím. V případě zvolení automatického placení ceny produktů formou předplatného kupující souhlasí s automatickým placením ceny produktů formou předplatného bez potřeby zvláštní autorizace platby ze strany držitele platební karty. Způsob platby automatickým placením ceny produktů formou předplatného se stanovuje na dobu neurčitou s tím, že jej kupující může kdykoli změnit, případně zrušit písemným oznámením prodávajícímu, případně prostřednictvím k tomu určeného formuláře na stránce prodávajícího nebo v rámci funkcí svého zákaznického účtu v systému prodávajícího. Frekvence automatického placení produktů formou předplatného bude korespondovat s předplaceným obdobím v souladu s aktuálním ceníkem prodávajícího. Předplacené období je nejméně 3 kalendářní měsíce. Kupující zároveň bere na vědomí, že číslo platební karty nebude prodávající uchovávat. V případě zvolení automatického placení produktů formou předplatného také kupující výslovně souhlasí s doručováním objednaných produktů prodávajícího během dalšího předplaceného období za cenu dle aktuálního ceníku prodávajícího v době obnovení.
Flexibilní předplatné
Pokud si kupující předplatí měsíční zasílání produktů, každé čtyři (4) týdny mu prodávající zašle čtyři (4) produkty.
Roční (věrnostní) předplatné
Věrnostní předplatné představuje celkem 52 lahví, které budou prodávajícím doručovány v pravidelných intervalech v počtu čtyř (4) kusů každé čtyři (4) týdny. Věrnostní předplatné je určeno na pevně stanovené období 52 týdnů, po jehož uplynutí se automaticky věrnostní předplatné obnoví na měsíční předplatné, pokud kupující neurčí jinak.
4. Zpoplatnění dopravy
K ceně produktu bude připočten paušální poplatek za doručení produktu kurýrní společností ve výši
• u čtyřtýdenního programu – 3,90 EUR
• u dvanáctitýdenního programu – 4,90 EUR
• u předplatného zdarma.
5. Dodací podmínky
Prodávající je povinen objednávku kupujícího splnit a produkt dodat kupujícímu nejpozději ve lhůtě do 30 kalendářních dnů ode dne jejího doručení. Prodávající však obvykle expeduje produkt v co možná nejkratší době po přijetí elektronické objednávky:
a) při platbě prostřednictvím platební brány Comgate, Stripe a prostřednictvím PayPal je produkt odeslán prostřednictvím kurýrní společnosti do dvou (2) pracovních dnů po připsání částky na bankovní účet prodávajícího,
b) při platbě na dobírku je produkt odeslán prostřednictvím kurýrní společnosti nejpozději do dvou (2) pracovních dnů ode dne objednání.
Při prodloužení dodací doby bude kupující včas prodávajícím informován. Prodávající nenese odpovědnost za opožděné dodání objednaného produktu zaviněné kurýrní společností a ani za poškození zásilky zaviněné kurýrní společností. V případě, že kupující, případně jiná oprávněná osoba nepřevezme produkt, který byl řádně doručen do místa dodání uvedeného v objednávce/potvrzení objednávky, je prodávající oprávněn požadovat od kupujícího náhradu škody ve výši účelně vynaložených nákladů souvisejících s plněním.
V. Odstoupení od smluvního vztahu
1. Kupující má právo zrušit objednávku bez uvedení důvodu kdykoli před odesláním produktu, a to prostřednictvím elektronické pošty nebo telefonicky. V případě nedodání produktu z důvodu vyšší moci informuje prodávající kupujícího neprodleně o důvodu nedodání. V případě úhrady kupní ceny nebo její části budou při zrušení objednávky vráceny finanční prostředky kupujícímu ve lhůtě čtrnáct (14) kalendářních dnů na zadaný bankovní účet.
2. Kupující, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy podle ustanovení Občanského zákoníku, pokud byla smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku (internet, e-mail, telefon), a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Pokud se kupující – spotřebitel rozhodne využít tohoto práva, musí odstoupení od smlouvy odeslat prodávajícímu nejpozději do 14. dne ode dne, kdy on nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převzali produkt. Kupující může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u prodávajícího v listinné podobě na adrese Bencos s. r. o., Mojmírová 1B, 921 01 Piešťany nebo e-mailem na adrese help@symprove.sk způsobem nevzbuzujícím pochybnosti, že došlo k odstoupení od smlouvy. Kupující je povinen spolu s produktem zaslat prodávajícímu podepsané písemné prohlášení o odstoupení od smlouvy s uvedením svého jména a příjmení, adresy, čísla objednávky, data objednání a čísla účtu k finančnímu vypořádání.
3. Kupující může použít formulář pro odstoupení od smlouvy (překlik na formulář pro odstoupení od smlouvy). V takovém případě je prodávající ihned po přijetí odstoupení od smlouvy povinen poskytnout kupujícímu potvrzení na trvanlivém nosiči.
4. Při pochybnostech o doručení se kupujícím odeslané oznámení o odstoupení od smlouvy považuje za doručené uplynutím času přiměřeného použitému způsobu doručování, pokud kupující umí prokázat jeho odeslání na adresu oznámenou kupujícímu prodávajícím nebo na adresu, jejíž změna byla kupujícímu náležitě oznámena prodávajícím po uzavření smlouvy. Pokud poštovní zásilku, jejímž obsahem je oznámení o odstoupení od smlouvy, nelze dodat prodávajícímu z důvodů podle zvláštního předpisu (odepření zásilky, nepřevzetí v odběrné lhůtě nebo adresát neznámý), pak se oznámení o odstoupení od smlouvy považuje za doručené dnem jeho odeslání prodávajícímu na poslední známou adresu.
5. Kupující zašle produkt spolu s dokladem o koupi nejpozději do 14 kalendářních dnů ode dne odstoupení zpět poštou na adresu prodávajícího, tj. Bencos s. r. o., Mojmírová 1/B, 921 01 Piešťany. Zásilky na dobírku prodávající nepřebírá. V případě, že kupující využívá předplatné produktů za zvýhodněnou cenu, tak po otevření jednoho z předplacených produktů nelze zbývající produkty vrátit. Takto předplacené produkty může prodávajícímu vrátit jako celek, aniž by došlo k rozbalení kteréhokoli z nich.
6. Po platném odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu platbu, kterou kupující prokazatelně uhradil v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy – kupní cenu. Platba bude kupujícímu vrácena do 14 kalendářních dnů ode dne, kdy bude prodávajícímu doručeno zboží. Úhrada bude provedena stejným způsobem, jaký kupující použil při platbě prodávajícímu, pokud kupující neuvedl v písemném prohlášení o odstoupení od smlouvy jiný způsob úhrady, a to bez účtování jakýchkoli dalších poplatků. Pokud byla platba za Produkt placena v hotovosti, zaokrouhlí prodávající částku úhrady na nejbližších 5 eurocentů v souladu se zásadami zaokrouhlování. Prodávající není povinen vrátit kupujícímu cenu zaplacenou za příslušný produkt před tím, než mu byl produkt od kupujícího doručen nebo dokud kupující neprokáže zaslání produktu zpět prodávajícímu.
7. V případě, že kupující nesplní některou ze svých výše uvedených povinností dle těchto Všeobecných obchodních podmínek, není odstoupení od smlouvy platné a účinné a prodávající není povinen vrátit všechny prokazatelné platby dle těchto Všeobecných obchodních podmínek kupujícímu a zároveň má nárok na úhradu nákladů spojených s odesláním produktu zpět kupujícímu.
8. Body 2. až 8. těchto Všeobecných obchodních podmínek výslovně neplatí pro subjekty nesplňující definici spotřebitele uvedenou v ustanovení § 52 odst. (4) Občanského zákoníku.
VI. Odpovědnost za vady
1. Záruční doba na všechny produkty zakoupené prostřednictvím prodávajícího se poskytuje v rámci délky expirační lhůty (minimální trvanlivosti) uvedené na obalu produktu.
2. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má produkt v době svého dodání a která se projeví do konce záruční doby ve smyslu bodu 1 tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek. To zahrnuje zodpovědnost prodávajícího za to, že Produkt má kvalitu a užitné vlastnosti, které jsou uváděny prodávajícím na webové stránce nebo očekávané na základě reklamy, případně obvyklé pro daný druh zboží. Kromě toho prodávající garantuje, že produkt splňuje požadavky právních předpisů, je dodán v přiměřeném množství, rozměru nebo hmotnosti a vyhovuje účelu uvedenému prodávajícím.
3. Kupující je oprávněn uplatňovat práva z odpovědnosti za vady jen tehdy, vytkl-li vadu nejpozději do dvou (2) kalendářních měsíců ode dne zjištění vady, nejpozději však do uplynutí záruční doby ve smyslu bodu 1 tohoto článku Všeobecných obchodních podmínek. Vadu může kupující vytknout písemnou formou na e-mail help@symprove.sk nebo na poštovní adresu Bencos s. r. o., Mojmírová 1/B, 921 01 Piešťany a je povinen v ní uvést číslo objednávky, popsat vady dodaného produktu a preferovaný způsob vyřízení reklamace (výměna produktu, odstoupení od koupě a odstoupení od smlouvy).
4. Prodávající poskytne kupujícímu písemné potvrzení o vytknutí vady neprodleně po vytknutí vady kupujícím. Prodávající v potvrzení o vytknutí vady uvede lhůtu, ve které vadu v souladu s ustanovením § 507 odst. (1) Občanského zákoníku odstraní. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 kalendářních dnů ode dne vytknutí vady, není-li delší lhůta odůvodněna objektivním důvodem, který prodávající nemůže ovlivnit.
5. Pokud prodávající odmítne odpovědnost za vady, sdělí důvody odmítnutí kupujícímu písemně. Pokud kupující znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou nebo notifikovanou osobou prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může vadu vytknout opakovaně a prodávající nemůže odmítnout odpovědnost za vadu. Na náklady kupujícího spojené se znaleckým posudkem a odborným stanoviskem se vztahuje ustanovení § 509 odst. (2) Občanského zákoníku.
6. V případě, že kupující řádně uplatní oprávněnou reklamaci, má právo na odstranění vad produktu, a není-li to možné, pak má právo na přiměřenou slevu z ceny, případně může od smlouvy odstoupit. Pokud jsou dány podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu na straně prodávajícího, má kupující právo na vrácení uhrazené ceny produktu. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by měl produkt bez vady, dále s ohledem na závažnost vady a na skutečnost, že by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.
7. Prodávající vymění věc v přiměřené lhůtě (maximálně 30 kalendářních dnů) poté, co kupující vytkl vadu, bezplatně, na vlastní náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu produktu a účel, pro který kupující produkt požadoval. Pro účely výměny kupující předá nebo zpřístupní produkt prodávajícímu. Náklady převzetí produktu hradí prodávající. Prodávající dodá náhradní kupujícímu produkt na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal vadný produkt, nedohodnou-li se strany jinak.
8. Práva z odpovědnosti za vady produktu jsou podrobně upravena v ustanoveních §§ 619 až 625 Občanského zákoníku.
VII. Alternativní řešení spotřebitelský sporů
1. Pokud kupující – spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým prodávající vyřešil jeho reklamaci, nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu prostřednictvím e-mailu help@symprove.sk. Pokud prodávající na žádost o nápravu odpoví zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 kalendářních dnů ode dne jejího odeslání, má kupující – spotřebitel ve smyslu ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů právo podat návrh na zahájení alternativního řešení svého sporu.
2. Alternativní řešení spotřebitelského sporu začíná návrhem kupujícího – spotřebitele. Návrh musí obsahovat zákonem předepsané náležitosti a může být podán písemně v listinné podobě, elektronické podobě nebo ústně do protokolu. K podání návrhu může kupující – spotřebitel využít formulář, jehož vzor je dostupný na webové stránce Ministerstva hospodářství Slovenské republiky a každého subjektu alternativního řešení sporů.
Subjekt alternativního řešení sporů je při alternativním řešení sporu povinen postupovat nezávisle, nestranně, s náležitou odbornou péčí, s cílem urovnat spor a přihlížet přitom k ochraně práv a oprávněných zájmů stran sporu. Mají-li strany zájem o smírné vyřešení sporu, subjekt alternativního řešení sporů vypracuje návrh dohody o vyřešení sporu. Uzavřená dohoda je závazná. Pokud mezi stranami sporu nedojde k uzavření dohody o vyřešení sporu a subjekt alternativního řešení sporů dospěje k závěru, že prodávající porušil práva kupujícího – spotřebitele, ukončí alternativní řešení sporu vydáním nezávazného odůvodněného stanoviska.
3. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (www.soi.sk) nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (https://www.mhsr.sk/). Pokud je k alternativnímu řešení sporu k dipozici více subjektů alternativního řešení sporů, pak právo volby, kterému z nich podá návrh, má kupující – spotřebitel. Možnost obrátit se na příslušný soud tím není dotčena. Kupující – spotřebitel zároveň může využít i dalších nástrojů pro řešení sporů, jejichž seznam je uveden na webové stránce Evropské komise.
4. Alternativní řešení sporu může využít pouze kupující – spotřebitel a týká se pouze sporu mezi kupujícím – spotřebitelem a prodávajícím, který plyne ze spotřebitelské smlouvy nebo který s ní souvisí. Alternativní řešení sporu se netýká sporů, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 Eur. Alternativní řešení sporu orgány alternativního řešení sporů je bezplatné. Subjekt alternativního řešení sporů může od kupujícího – spotřebitele požadovat poplatek za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 Eur včetně daně z přidané hodnoty.
VIII. Závěrečná ustanovení
1. Tyto všeobecné smluvní podmínky jsou platné od 1. 1. 2025.
2. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu těchto Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna umístěním na internetové stránce www.symprove.sk.
3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti vůči kupujícímu uzavřením kupní smlouvy.